Partner serwisu
Intermodal i logistyka

PE za ostrzejszą polityką klimatyczną

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
14-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
PE za ostrzejszą polityką klimatyczną
Fot. Włodzimierz Włoch
Dziś Parlament Europejski zagłosował za zaostrzeniem polityki klimatycznej przez szybsze usuwanie z rynku aukcji uprawnień do emisji CO2. To zła wiadomość dla Polski, która do tej pory zarabiała miliony na handlu nadwyżką uprawnień do emisji.

Sprawozdanie zostało przyjęte przy 377 głosach za, 195 przeciw i 27 wstrzymujących się.

 

- Parlament Europejski po raz kolejny docenił, co silny przemysł odnawialnych źródeł energii, kierowany przez ambitne cele, może zrobić dla europejskiej gospodarki, zatrudnienia, bezpieczeństwa energetycznego i klimatu - powiedział Stephane Bourgeois, szef Departamentu Regulacji w Europejskim Stowarzyszeniu Energetyki Wiatrowej (EWEA).

 

Posłowie potępili zmiany w mechanizmach wsparcia dla odnawialnej energii, jakie miały miejsce w kilku państwach członkowskich - w tym w Polsce - jako szkodliwe poczuciu zaufania inwestorów w zakresie bezpieczeństwa inestycji.

 

Decyzja PE jest wiążąca dla Komisji przy formułowaniu zapisów zielonej księgi polityki energetycznej do 2030, która ma zostać opublikowana 27 marca.

 

Z analiz Krajowego Ośrodka Bilansowania i Zarządzania Emisjami (KOBiZE), przotoczonych nedawno przez Agencję Informacyjna Newseria wynika, że Polska może stracić na ingerencji w rynek handlu emisjami CO2 podwójnie. Pula uprawnień w ciągu najbliższych lat (przy prognozowanych wysokich cenach) będzie pomniejszana dwukrotnie: poprzez mechanizm backloadingu i tak zwanych derogacji. Natomiast zysk przy zwrocie uprawnień na rynek w latach 2019-2020 będzie niższy ze względu na prognozowany spadek ceny uprawnienia.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5